A kormány megszünteti a bor forgalomba hozatali járulékát, az Agrármarketing Centrum helyett pedig a jövőben a Magyar Turizmus Zrt.-vel végeztetné el a hazai borok népszerűsítésével kapcsolatos feladatokat - értesült a Magyar Nemzet.
A lap információi szerint a kormány december végi ülésén döntött arról, hogy az agrár- és bormarketing-tevékenységgel kapcsolatos feladatokat az Agrármarketing Centrum helyett a Magyar Turizmus Zrt. lássa el a vidékfejlesztési miniszter szakmai felügyelete alatt. A döntés következtében az országgal kapcsolatos marketingtevékenységek egy kézben összpontosulnak. A szervezeti átalakulás részleteit március 31-ig fogják kidolgozni.
A kormány egyúttal arra is utasította a vidékfejlesztési minisztert, hogy készítse elő a jogszabályokat a bor forgalomba hozatali járulékára fizetett kötelezettség megszüntetésére. A kormány a döntéssel a vállalkozások terheit szeretné csökkenteni.